خانه تکانی باورهای تغذیه

خانه تکانی باورهای تغذیه

خانه تکانی باورهای تغذیه

تغذیه در بدنسازی

بعضی از ایده ها تاریخ گذشته هستند. اگر باورها را هر از گاهی بازبینی و به روز رسانی نکنید ممکن است از پیشرفت بهتر و بیشتر شما جلوگیری کند. در حوزه تغذیه در بدنسازی و فیتنس خیلی باورهای غلطی بین مردم رواج دارد و تنها عده محدودی که کارشناس واقعی هستند و از بین ورزشکاران آنهایی که اهل مطالعه هستند توان شناسایی درست و غلط را دارند.

برای آن که از برخی خرافه های تغذیه فیتنس مطلع شوید این مقاله را از دست ندهید.


۱- کراتین فقط برای بدنسازان!
خرافات: مصرف مکمل کراتین فقط برای بدنسازانی که خیلی جدی کار می کنند مفید است.
فواید کراتین خیلی فراتر از حرکت پرس سینه است. مصرف کراتین می تواند بازدهی در تمرینات سرعتی یا فعالیت هوازی را ارتقا بخشد و حتی شاید به بهبود بازدهی عصبی هم کمک کند. چرا روی توان هوازی اثر دارد؟ تحقیقات نشان داده اند کراتین می تواند سطح پلاسمای خون را بالا ببرد و به استفاده موثرتر از اکسیژن کمک کند.


صحیح است که بدن تان در حال حاضر خودش روزی ۱ گرم کراتین تولید می-کند و مقداری هم از مصرف پروتئین حیوانی جذب بدن می شود. اما رژیم غذایی شاید هر روز یکسان و منظم نباشد بنابراین می شود از مکمل کراتین جهت حفظ مقدار استفاده کرد.


پیشنهاد اصلاحی: بعد از فاز بارگیری که شامل دریافت ۲۰ الی ۲۵ گرم کراتین در طول روز است، می توانید دوره نگهداری را با روزی ۳ الی ۵ گرم ادامه دهید. این کار کمک می کند تا بیشترین سود را از کراتین ببرید.


۲- کربور سانی وسط تمرین
خرافات: بهترین استراتژی برای سوخت دادن بدن در تمرینات کوتاه این است که یک نوشیدنی ورزشی استفاده کنید.
اگر از ابتدای روز رژیم غذایی را به خوبی رعایت نکرده باشید ممکن است نوشیدنی های ورزشی یا محلول های ژله ای (مثل فراگ فیول) قبل از تمرین موثر باشند.


بر اساس یک بازبینی علمی مصرف کربوهیدرات درحین یک جلسه تمرین پر شدت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه ای (مثل انجام سوپر ست های شدید و تمرینات اینتروال) مقابله می کند.


اما استراتژی بهتری هم وجود دارد: مصرف کربوهیدرات قبل از تمرین باعث می شود که بدن سراغ ذخایر پروتئینی نرود.


این کمک می کند که در طول تمرین قوی باشید و دچار افت انرژی نشوید، علاوه بر این، کربوهیدرات ها مدیریت سیستم اعصاب مرکزی برای درک میزان فشار تمرین کمک می کنند. قبل از تمرین به بدن سوخت بدهید تا مغزتان کمتر دچار مشکل شود.


پیشنهاد اصلاحی: ۱۵ دقیقه مانده به شروع یک جلسه تمرین سخت، ۳۰ گرم کربوهیدرات زود جذب مثل ژل های کربوهیدراتی مصرف کنید. اگر دوست ندارید از اسموتی های میوه ای بهره بگیرید. اگر می خواهید کافئین هم داشته باشید می توانید از محصولات ویژه قبل از تمرین که دارای کافئین هستند حدود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه قبل از تمرین استفاده کنید.


برچسب ها: بدنسازی , فیتنس ,
[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 25 فروردين 1396 ] [ 13:57 ] [ محسنی فر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]